Els racons ens permeten organitzar l'aula en petits grups, cadascun dels
quals realitza una tasca determinada i diferent.
Segons el tipus
d'activitat alguns racons necessiten ser dirigits per l'educador/a. En d'altres els
nens/es poden funcionar amb força autonomia.
Organitzats en
grups reduïts, els nens i nenes aprenen a treballar en equip,
a col·laborar i a compartir coneixements. Els racons també potencien la seva
iniciativa i el sentit de la
responsabilitat.
Els/les educadors/res
portem un control de manera que cada nen/a vagi passant al llarg d'un període de
temps (setmana, quinzena,...) per tots els diferents racons de treball. Va bé
que hi hagi més d'un educador/a a l'aula o a l'espai dels racons, de manera que cadascú s'encarregui d'uns
racons concrets.
Treballar per
racons ens permet dedicar una atenció més individualitzada a cada nen/a, planificant activitats d'aprenentatge adaptades als seus
coneixements previs.
Treball per racons dins d'un aula
nens i nenes de 5 anys
http://www.actiweb.es/didacticageneral3/archivo6.pdf
En aquest document adreçat a l'educació primaria ens descriu la importància educativa de treballar en un model de racons, podem aplicar tot el que s'hi descriu al camp del lleure educatiu sense problemes.
Més informació sobre com organitzar els racons i la seva importància en l'educació dels infants:
http://www.alu.ua.es/l/lsg28/
En aquest document adreçat a l'educació primaria ens descriu la importància educativa de treballar en un model de racons, podem aplicar tot el que s'hi descriu al camp del lleure educatiu sense problemes.
Més informació sobre com organitzar els racons i la seva importància en l'educació dels infants:
http://www.alu.ua.es/l/lsg28/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada